måndag, juni 06, 2016

Brunchen och lite annat

Helgen som gick var fullspäckad med program. Var så social att jag idag knappt orkar tala om väder och vind.  Fast lite måst jag kommentera det helt otroligt spännande fenomenet väder. Och speciellt spännande är det här i Bryssel. För nu har höststormen blivit tropisk sol och värme. Det är så hett på vår gård just nu att jag inte kan sola mera än två minuter före jag vacklande måste ta mig till ett skuggigt andhål och sitta där med munnen öppen en stund.

Eftersom ingenting annat intressant just nu passerar mina hjärnceller så bjuder jag istället på bilder av bl.a. söndagsbrunchen som började klockan 13 på söndag. Brunchchchchchchchch.

Fast först en bild när jag håller på och lagar mig färdig för lördagsfesten med svenska
journalister och deras familjer. Mycket trevligt. Försökte marknadsföra Danni som den
kommande SVT-profilen. Berättade bl.a. om det STORA priset han vunnit (skoj, men är
superstolt över honom).

Nästa dag var det brunch med våra vänfamiljer som vi träffat via skolan. Vi träffades
långt från våra egna neighbourhoods och åkte till Tour and Taxis som ligger vid kanalen.
Coolt område.
Brunchrestaurangen finns i en byggnad från början av 1900-talet som
då fungerade som en handelsbytesplats. 
Brunch

Och här lämnar hela gänget stället med Elsa i täten.

På söndagskvällen cyklade vi ännu till parken och kollade in den ekologiska marknaden.

Marknaden

Fick hem några nyttiga broschyrer, men har inte gjort något aktivt för att ändra på våra
köpvanor. Ännu. 


Inga kommentarer: