fredag, juni 07, 2013

Kusken med stort K

Förutom att jobba, jobba, jobba har jag kört undeligt mycket bil inne och omkring centrum på senaste tid. De har bl.a. varit hämtning av Danni från knäoperation i Hertonäs, bilreparering i Kottby och senast idag flygplatsfärd för att hämta lillsis som är på blixtvisit och klassträff (måste blogga om klassträffar vid något skede - ett intressant fenomen tycker jag).

Barnen har oftast också varit med i baksätet och AC:n fungerar inte heller för tillfället - så några extra stresskryddor under körandet har det varit. Idag hamnade jag mitt i ett trafikkaos på Mannerheimvägen pga fotbollsmatch och en krock och allting blinkade bara gult. Men vet ni vad? Jo, tadaaa: plötsligt den här veckan har jag hittat självförtroendet vid ratten igen! Har lutat mig lugnt bakåt i stressiga situationer, smygit in och ut mellan filer för att optimera framfarten och glidit smidigt fram från backstart till backstart. Har kört rätt lite under de senaste åren och tycker att det är skönt att inte måsta använda bilen normalt i vardagen, men samtidigt är det en fin frihetskänsla när jag känner mig säker på rutter och körteknik.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Bra chaffis-Anne! Helt exakt vad jag tänkte på veckoslutet när jag kört helt sjukt mycket i tre dagar, dock utan barn i baksätet. Lyckades parkera, starta och svänga bilen i en gräsligt brant och smal backe flera gånger och kände mig som en vinnare! Om man bara skulle lära sig fickparkera igen...

Anne L sa...

Hyvä, hyvä Ulli! Kanske vi nästa sommar kan köra taxi som sommarjobb:)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.